Pages

19.5.12

Cetusan yang berlayar di lautan alam maya ;)

Allahurabbiy.

Saya sendiri rindu penulisan cetusanlayar. ok. teruskan wahai penulis .. :)


Petang ini moga petang yang menbawa saya bermuhasabah. Hari-hari. Setiap detik.

wa! sekarang masih lagi exam mode... Tetapi,




terasa 'hak' kertas periksa dan ilmu yang diajar sebelum ini dilalaikan. Serius. Parah. Rasa kerugian. Dalam usaha untuk sesuaikan diri dengan subjek-subjek baru, insha Allah. Ilmu itu asas. asas dalam beriman. asas dalam membina. ayuh!

Syurga itu untuk mereka yang beriman. dan dipermudahkan pula untuk mereka yang beriman. Tetapi, diri manusia sendiri yang susahkan jalan-jalan ke situ. Walaupun kebaikan itu sebenarnya banyaaaak untuk dikongsi, dilakukan, diamalkan. Keburukan lebih suka dipegang erat.

Kesibukan ke arahNya. Serius. Saya merasa nikmat busy itu. Sibuk bukannya dengan berjawatan. atau dengan ringgit malaysia. Sibuk menjadi hambaNya yang taat. Sibuk amar ma'ruf nahi munkar. Itulah. Tidak kisah melalui sesuatu organisasi mahupun sendiri~ Sibuk mereka itu, dihitung dan dibayar ganti oleh Allah. Tidak sia-sia.

Wahai penulis yang saya gelarkan da'ei, serius. Tidak sia-sia.

Semua perlukan kasih sayang :) malah, memandang setiap diri-diri manusia itu pun perlu dengan kasih sayang. Kerana dalam diam, tidak mustahil mereka dan orang-orang yang berada di sekeliling kita adalah orang yang sentiasa mendoakan kita :') mana tahu....

Saya perlu jelaskan cita-cita saya. ya wahai penulis! sila jelaskan. asap.
[ Baik. sedang mencari lagi. hee :D ]

Nasihat itu berguna untuk saya. dan manusia.

Allahu'alam.

No comments:

Post a Comment

Dengan nama Allah, ar Rahman ar Raheem ;)